Påmeldingsdato: 26. mar. 2022

0 mottatte likes
0 mottatte kommentarer
0 beste svar

Form og farge har vært en stor del av mitt liv, både på fritid, med tegning, maling og fotografering, sying og strikking og som yrkesaktiv i 40 år, der jeg først var tegner, siden grafisk designer, med oppgaver som posters, brosjyrer og rapporter, design og produksjon av store utstillinger. De siste årene designet og laget jeg bøker for det geologiske miljøet. I 2005 fikk jeg gull for Årets vakreste bok "Landet blir til".

Jeg begynte i lære hos trondheimskunstner Roar Matheson Bye i 1978. Det ble fokusert mest på portrettmaling og akttegning. Så har jeg i årenes løp tatt mange kurs i forskjellige teknikker på Heimdal Kunstforening, Kunstskolen på Rotvoll og Midtnordisk Kunstfestivals ukeskurs, med kjente kunstnere som lærere og inspiratorer. (Se Cv) I 2001-2002 gikk jeg på kunstskole i Halifax, Canada.

Jeg liker å sjonglere mellom forskjellige teknikker. Akrylbildene mine kan være lag på lag, struktur og collage. Innimellom må jeg innom akvarell, befriende, men svært utfordrende, så hvis jeg klarer å fange lyset i abstrakte naturskildringer, vått i vått, er jeg fornøyd!

Nå er jeg med i et malefellesskap i R’Øst Maleforening, ellers er jeg medlem både i Trondheim Kunstforening og Heimdal Kunstforening.

Profil: Members_Page

Bjørg Svendgård